2012.09.23. 21:41

Gyerek a vízben

Juj, el vagyunk maradva. Nem győzzük írni a bejegyzéseket, annyira előrehaladtak a ház körüli dolgok. Ma már az első takarításon is túl vagyunk, de erről majd később, most Ádám úszása a téma.

Még a terhesség előtt eldöntöttem, hogy fogok járni a Gyerekkel úszni. Annyira jó dolognak tartottam: körülveszi őt a langyos víz, ami még talán eszébe juttathatja azt az időt, amit a hasamban töltött, jót tesz a mozgás-fejlődésének is meg ilyenek. Anno hasonló megfontolásokból választottam a vödörben fürdetést is, miután pedig Ádám elmúlt négy hónapos, az úszás előtt sem volt akadály. Illetve. Álmomban nem fordult volna meg a fejemben, hogy egy 45 perces „óra” majdnem húsz eurójába kerül az embernek. Ez majdnem eltántorított Ádám békává változatásától, elvégre ennyiért már egy ajtót is veszek, de végülis az egyik kuponos portálon féláron hirdették meg azt a kurzust, amit Juli már Rebivel letesztelt, úgyhogy beleinvesztáltunk. Bár Laci bepróbálkozott a megingatásommal, hiszen szerinte felesleges cécó (bár abban, hogy így vélekedett, Pistának nagy szerepe volt…). Azóta már mindketten abszolváltunk egy-egy órát a vízben a Fiúval, és hát úgy néz ki, azóta véleményt változtatott.

Maga a hely nem túl gyerekbarát megközelítésű, de hát ez van. Biztos nem olcsó mulaccság medencét kialakítani. A foglalkozás-vezető csaj sem egy csupa mosoly leányzó, de ez engem nem szomorít túlságosan, én sem vigyorgok állandóan, mégis emberszerető vagyok :)

Na, de térjünk a lényegre. Négy alig hathónapos bébi találkozott a vízben. Ádám pedig tényleg pályázhat a legbarátságosabb csecsemő címre, mert itt is ő volt az, aki mindenkire vigyorgott, nyúlkált feléjük, hogy még az oktató csaj is őt szemelte ki a „mutatványok” demonstrálására. (Arról, hogy a Gyerekem mindezt a barátságosságot csak akkor hajlandó produkálni, ha az anyja karnyújtásnyira van, szintén később.). Szóval bele a vízbe és hajrá. Énekelgettünk, lubickoltunk, ugrándoztunk, spriccelődtünk meg ilyenek. vizben1.jpg

Ádám roppantul élvezte, megkóstolta, hogy megfelel-e az előírásoknak a medencevíz, megpróbálta megenni az összes segédeszközt (arról, hogy bélpoklos a Gyerekem, szintén később). A vízben levés bejött.Amikor viszont kimásztunk, eszébe jutott, hogy ő azért már borzasztóan fáradt, és amúgy is utál öltözködni, és éhes is lett, úgyhogy a szárítkozást és a ruhába bújást végigordította. Abban a pillanatban viszont, hogy, enni adtam neki, olyan mély álomba zuhant, hogy még az autóba rakást, lakásba vivést, kiságyba tevést is átaludta. Rekordidőt, másfél órát aludt, úgyhogy boldogan néztem a következő „óra” elébe.

Amire viszont én megbetegedtem (megint, igen, megfáztam a hirtelen húsz fokkal kevesebben), hálistennek most csak torokkaparászásnál és náthánál maradtunk, de nem akartam kockáztani a vizeskedést, úgyhogy csak kísérőként voltam jelen a második leckénél. Lackó bevállalta az apás úsztatást, nézzük, hogy vélekedik erről ő:

vizben2.jpgHát, nekem – legnagyobb csodálkozásomra – eléggé bejött a dolog. Kicsit feszengtem, amikor négy fiatal anyukával és egy vízről pattant úszásoktató menyecskével együtt bemásztam a meleg vízbe, de aztán túltettem magam a kezdeti bizonytalanságon. Főként, amikor láttam, Ádám mennyire élvezi a dolgot. Zavarba csak akkor jöttem, amikor szlovák mondókákat és dalocskákat kellett (volna) énekelgetnem a fiamnak. Ádámmal nagyon jó volt együtt fürödni, bár ő valószínűleg észre sem vett engem, a többi gyerkőc meg a vízbe való játékok sokkal jobban lekötötték. Nóri biztatott bennünket a medence széléről, én meg jártam Ádámmal a bujj, bujj, zöldág szlovák és vízi változatát. Az tetszett a legjobban, amikor a gyereket csak a tarkójánál fogva kellett háton úsztatni – vagány volt a kissrác, egyáltalán nem félt attól, hogy eleresztem.

Szóval így jártunk az úszással. Még három hétig fogjuk hetente kétszer vízben áztatni a bébit, a végén pedig elméletileg meg kellene tanulnia merülni. Aztán pedig jöhet(ne) a kurzus kettő. Meglátjuk, megérdemli-e, hogy befektessünk a folytatásba :)

A bejegyzés trackback címe:

https://baba-haz.blog.hu/api/trackback/id/tr574798337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kapcsoljlemindent 2012.09.23. 22:40:20

vízről pattant menyecske LOL
Laci, annyira megható az apu-szemszögű soraid hangulata, írhatnál többet is a Gyerekről :)
süti beállítások módosítása